måndag 17 januari 2011

Tjihoo, ledig idag!!!

För första morgonen på länge vaknade jag upp och kände min ganska utvilad. Det är något visst med att vara barnfri och få sova på hotel en natt helt oplanerat och bara så där :). Medan Erik gick ner och åt frukost på egen hand så låg jag kvar i sängen och drog mig ett tag till. Efter ett tag gick jag ner och åt hotellfrukost. Den var bra men saknade de färska bären som de brukar ha på en del Elite hotel :). Hade tänkt att gå och träna här kravlas men eftersom jag gick iväg och tränade här igår när vi kom hit så kändes det inte som ett måste direkt. Därför ska jag istället bara ta det lugnt här i lobbyn ett tag till innan jag går ner på stan och strosar lite, men först blir det nog en långpromenad. Så himla tråkigt väder bara... Jaja, det brukar ju inte hindra mig så...

Bestämde mig för ett par dagar sedan att jag skulle kontakta min husläkare på min vårdcentral ang de stresssymptom som jag haft nu ett tag. Även om jag är övertygad om att det ära bara stresssymptom och inget annat allvarligt så vill jag ändå kolla upp det. Så länge jag känner dessa obehag så blir det en ond cirkel när jag går och oroar mig för det... Det resulterar ju bara i mer hjärtklappning... Eftersom jag är diabetiker och går på kontroller regelbundet så vet jag att jag är fullt frisk. Mitt blodtryck och mina blidvädren ligger alltid bra så det borde inte vara något fel nu heller. Förutom att min kropp tar sig dessa fysiologiska uttryck när den känner sig stressad. Det som är så märkligt är att jag inte teoretiskt sett känner mig stressad just nu. Jag tycker att vi har det jättebra hemma och att det är lätt som en plätt med Leah nu mot för hur det var första halvåret med hennes kolik och så... Hugo har alltid varit lättsam. Så jag borde verkligen inte känna mig stressad... Då borde jag väl ha varit mycket mer stressad förut när vi varligt uppe i bröllopsplaneringen samtidigt som Leah vara väldigt krävande..? Visst är det fullt upp nu med, och ingen vila ingen ro med två småbarn hemma. Men barnen är ju väldigt lättsamma nu och vi har en det så bra i övrigt. Hmmm... Märkligt det där hur stress påverkar oss på olika sätt! Min husläkare skulle ringa mig i em för att bestämma en tid för undersökning. Lika bra att gå iväg och ta lite prover så att jag får svart på vitt att alla prover är bra nu med, så kanske det i sin tur leder till att jag känner mig mindre stressad över den oron iaf! Samtidigt som jag aktivt nu valt att dra ner på tempot och försöka sänka duktighetskraven lite framöver :). Det enda centrala "att göra punkten" den närmaste tiden är Leahs kombinerade dop och 1-års kalas och det känns lugnt eftersom vi ska vara hemma hos oss och får hjälp med serveringen :). Det ser jag verkligen fram emot och ska bli jättekul!

Nu ska jag fortsätta att njuta av lugnet och dagen här i Örebro! Vore grymt om jag kunde få tag i en massagetid här idag men tror dock att det kan bli svårt så här samma dag... Vi får se...

Inga kommentarer: