söndag 16 januari 2011

Lite semester i vardagen :).

För några dagar sedan bestämde vi att jag skulle åka med Erik till Örebro idag eftersom han skulle ha ett möte där på måndag morgon. Vi skulle stanna till i Arboga på vägen och lämna barnen där hos deras farmor och farfar från sönd.-månd. medan vi åkte vidare till Örebro och använde en frinatt och tog in på hotel. Vi hade sådan tur att Anita kunde vara ledig på måndagen :). Barnen trivs så himla bra där och det blir ju som en minisemester i deras vardag också. Så himla skönt för oss att få ett lite avbrott just nu känner jag. Både jag och Erik känner oss helt slutkörda efter att ha sovit så dåligt under en lång tid. Leah vaknar ju vid 05 på morgnarna och vi kommer i säng alldeles för sent... Måste bli ändring på det framöver! Jag känner mig också så himla stressad för tillfället... Har hjärtklappning lite då och då hög och är extremt orkeslös... Inte bra... Vet att jag är fullt frisk annars så det här är helt klart stressrelaterade symptom, därför måste jag återigen försöka tagga ner på projekten och bara ägna mig åt att göra det som måste göras i vardagen. Min kropp har ju dessvärre en förmåga att ta sig de här fysiska uttrycken när jag blir stressad. Har även magkatarr som kommer och går. Man kan ju inte styra över hur kroppen påverkas av olika saker eller situationer men man kan däremot försöka undvika situationer som leder till detta. Så gott det går... Känns inte som om jag återhämtat mig från allt jobb med bröllopet, dåligt med sömn, och all energi det tar att ha två små barn...

Så ikväll när jag och Erik gick och käkade på en grekisk restaurang här i Örebro passade vi på att prata lite om hur vi ska göra föra att få tillbaka lite utav den energi vi behöver ha för att orka. Vi kom fram till att vi skulle vänta med att inreda Leahs barnrum till sommaren. Av flera anledningar faktiskt...

1. Vi behöver ta det lugnt ett tag framöver och återfå energi
2. Leah är fortfarande så liten att hon ännu inte har något riktigt behov av eget rum ännu
3. De funkar jättebra att de båda två leker i Hugos rum ett tag till
4. Vi har haft en del stora utgifter på sistone och borde hålla i pengarna lite

Tro det eller ej men det var faktiskt mitt förslag att vi skulle vänta med hennes rum till sommaren då Erik har semester och vi förhoppningsvis mer energi och tid. Känns bra att jag tagit ett aktivt beslut att försöka göra det jag kan för att tagga ner och sänka kraven! Speciellt eftersom jag är en person som älska att ha mycket energi och många bollar luften. Men nu har det tydligen blivit lite för många bollar de senaste året och lite för lite energi. Blir nog bättre :).

I morgon när Erik jobbar ska jag njuta av en lång härlig hotellfrukost, och sedan träna och eventuellt gå på massage. Eller kanske bara sätta mig på något mysigt café här i Örebro och njuuuuuta av lugnet och dagen. Seadn ska det bli härligt att hämta barnen i Arboga igen :). Vi är väldigt lyckligt lottade som kan få så här mycket hjälp från våra föräldrar och att vi kan få sådana här spontana avbrott i vardagen emellanåt. Det skulle alla behöva!

Inga kommentarer: