måndag 17 januari 2011

Äntligen shoppat lite :).

säg den kvinnan som inte blir glad av en lyckad shoppingrunda! Med lyckad menar jag att man faktiskt lyckas komma hem med ngt också och inte bara provat en massa utan att hittat något som passar. Idag har jag haft en sådan lyckad shoppingdag i Örebro :). Jag har hittat både det ena och det andra och nu får plånboken lida ett tag framöver... Men det var det värt! Nuförtiden när jag shoppar satsar jag alltmer på att försöka hitta plagg som inte är så trendbetonat utan som håller i flera sedliges oberoende av det rådande modet. Jag har blivit mycket bättre på det tycker jag själv. Jag satsar istället på att ta fram en trendig helhetslook mha rätt accessoarer. DEt blir mer lönsamt att handla så eftersom själva plaggen funkar länge och accessoarerna oftast inte kostar så mycket. Idag hittade jag en gammelrosa rak enkelknäppt kavaj på hm som känns som ett måste i vårgarderoben samt kommer funka till de flesta outfiter. Köpte också ett 3 cm tjock flätat konjaksfärgat skärp à la 70 tal och en jättecool leopardmönstrad scarf på Lindex. samt ett par konjaksfärgade gubbbyxor med hög midja och två vita tshirtar med tryck från ngn butik här i Örebro som jag inte kommer ihåg vad den hette. Jag är supernöjd med inköpen och nu har jag kläder så jag klarar mig ett tag framöver. Det är ju så roligt med kläder och mode!!! Det var extra kul att shoppa idag eftersom det var så längesedan jag överhuvudtaget gick i butiker. Är inte så stor fan av det längre sedan jag blev tvåbarnsmor :). Funkar inte så bra att ta med sig barnen på shoppingturen... De vill med all rätt hellre göra andra saker med sin mamma :). Och när jag haft lite tid över för mig själv har jag varit helt slut och känt mig allmänt grå och tråkig och inte alls varit på shoppinghumör... I bästa fall har jag orkat klicka hem saker från nätet men då har det oftast slutat med att jag enbart handlat kläder till barnen. Jag älskar kläder och mode och det är ett stort intresse för mig så det är synd att man tappar lite av det under småbarnsåren... Nya färgglada vårplagg i garderoben kan man ju inte annat än bli glad av!

Nu ska jag slappa lite till här på cafét och läsa nya numret av Sofies mode och dricka upp min goda latte i väntan på att vardagen ska komma ikapp mig igen. Vilket innebär att min husläkare ska ringa mig och att vi ska åka och hämta våra guldklimpar till barn i Arboga, som för övrigt haft det kanonbra där och både hunnit med brödbakning och pulkåkning sedan igår :).

Inga kommentarer: