onsdag 26 januari 2011

Tjejkväll framöver!

Nu äntligen har det blivit dags att dra ihop en tjejkväll! Det var alldeles för länge sedan. Hoppas bara att Carro och Lena kan vara med också trots att de så nyligen fått sitt andra barn. Men man är mer härdad och vill komma igång med vardagsrutiner och livet så fort som möjligt andra gången! När jag och Wera sågs i söndags så började vi spåna lite kring upplägget för en sådan kväll i början av mars. Ivrig som jag är gick jag genast hem och spånade och mailade ut ett förslag för upplägg till alla inblandade. OM alla gillar iden så blir det det en heldag som ser ut så här... Först startar vi med en lunch tillsammans antingen i stan eller i Västermalmsgallerian följt av lite shopping kanske... Sedan blir det en spa upplevelse på Blue medi spa med 25 min ryggmassage/pers, bubbel, bastu, vin och tilltugg. När vi är klara där går vi hem till mig och lagar middag tillsammans och dricker upp en stor champagneflaska som vi haft ståendes alldeles för länge i väntan på det rätta tillfället :). Lyxigt ska det vara ;). Alla vi mammor är verkligen värda en sådan här dag/kväll nu och det är jag övertygad om att våra respektive också tycker ;). Längtar! Våra är en härlig ljus tid och jag känner nu i skrivandets stund att jag har så mycket roligt att se fram emot. Speciellt mars månad då vi har tjejkväll, åker till Sälen med hela familjen o co, jag fyller år och så störst av allt... Leahs dop/kalas :). Det har känts lite mörkt de senaste månaderna med stress och dylikt men nu känner jag att det håller på att vända... Känner mig lite piggare och lite mindre stressad...

Igår fick Hugo vara hemma från förskolan för hela familjen, eller ja... jag och barnen, somnade om och vaknade först strax efter kl. 08. Jag vaknade av Leah och Hugo låg fortfarande och sov. Skönt att han kan sova så länge på morgonen ibland! Jag hade varit uppe med Leah kl. 05.30 men som tur var lyckats somna om... Jag hade som ambition att stressa iväg till förskolan i tid men så stannade jag upp och kom fram till att jag inte skulle stressa och bestämde mig istället för att ta det lugnt och låta Hugo vara hemma hela dagen. Jag skippade även morgonpromenaden som jag envist brukar ge mig ut på med båda barnen om jag har Hugo hemma. Idag hade jag bestämt mig för att ha en lugn och skön innedag utan att jäkta ut till ngt. Så vi målade med målarfärg på fm och sedan fick de duscha tillsammans och leka med vatten vilket de båda älskar. Efter lunchen var de helt sluta och sov i 2 1/2 h! På em kom Carro och lilla ljuvliga Blanca hit på besök. Hon var så söt men sov mest hela tiden :). Hon fick en lite present av oss också. Så det blev en riktigt bra dag men vid 17-tiden satt jag febrilt och bara väntade på att Erik skulle komma hem och ta över så att jag kunde gå och träna. Då var jag rätt trött faktiskt... Men typiskt nog hade hans möte dragit ut på tiden så han var dessvärre inte hemma förrän 18.15. Men då lämnade jag över asap och tog en stavgångspromenad ist eftersom jag hade missat passet jag skulle ha gått på. När jag kom hem hade jag som vanligt efter lite egentid och motion mer energi igen :).


Hugo tyckte att det var roligt att måla men det roligaste var nog att doppa de olika penslarna i vatten :).


Leah ser ut att måla med skräckblandad förtjusning :). Hon ville helst av allt stoppa både penseln och papper i munnen och smaka på det!


Carro och lilla ljuvliga underverket Blanca :).

2 kommentarer:

Emma H sa...

Va härligt med en tjejkväll:) Det behövs och det är ju så mysigt!

Pernilla sa...

Ja absolut! Man gör det alldeles för sällan bara ;),