måndag 24 januari 2011

Ny vecka, ny energi!

Oj, insåg idag att det var några dagar sedan jag skrev sist. Men det har varit rätt skönt... Det ska absolut inte kännas som ett måste att skriva utan det ska man göra när och om man känner för det. Vilket jag kommer att göra :). Det har hänt en massa bra saker sedan sist. Carro och Jocke har fått barn! En lite tjej på 49 cm lång och 3040g, som ska heta Blanca. Carro kommer snart över en sväng med lillsessan så att jag ska få träffa henne. KUL!!! Man känner sig så glad inombords när ens vänner precis fött barn och man vet att allt gått bra. Nu har både Caesar och Hector ett syskon då! Finns det något vackrare än ett barn som just kommit till värden....

Vad har mer hänt? Jo, i fredags kväll skjutsade Erik Hugo till moffa och momma. Han behövde lite egentid med någon utav sina nära och kära och då passade det bra att han fick vara med favvo moffa eftersom momma ändå jobbade hela helgen. Han hade haft det såååå mysigt där. I söndags em åkte vi dit och hämtade honom. Eftersom han är inne i 2-års trotsen nu så är det ganska jobbigt här hemma och då är det bra att vi kan dela upp oss lite så att alla får lite lugnt och ro och ladda batterierna igen. Erik tog hand om Leah på lördagen så att jag skulle få en fri dag att göra vad jag vill på. Jag bestämde mig för att gå på thaimassage och sedan avnjöt jag en jättegod lunch på restaurang Primo vid Rådhuset. De har världens godaste Caesarsallad där! En hel dag alldeles för mig själv med avslappnande massage var precis vad jag behövde. Känner mig fortfarande stressad stundtals och hjärtklappningen kommer och går... Men det har blivit bättre de senaste dagarna då jag tagit det lugnt och försökt dra ner på alla måsten och duktighetsgrejer. Det är inte helt enkelt att jobba bort den här stressen men jag tror att det kommer att bli bättre snart om jag aktivt och medvetet agerar på det.

Igår kväll kom Robin hit också. Hugo, Erik och Robin gick ut och åkte pulka här i närheten medan jag och Leah lagade middag som vi allla kunde äta när de kom hem. Vi pratade lite om Sälen också. Vi kommer att åka dit den helgen innan Leahs dop/kalas, alltså 10-13/3. Det blir vår familj, Robin och Sara, farmor Anita och Saras bror med fru och barn. DEt ska bli så himla kul. Det var år och dagar sedan jag stod på ett par skidor. Men framförallt så blir det roligt för barnen och speciellt för Hugo som självklart kommer att få lära sig åka skidor i barnbacken. Leah får nöja sig med pulkan så länge! Lääääängtar! Är underbart att ha ngt att se fram emot!

Nu ska jag lägga mig på soffan och drömma mig bort i en skidbacke full med nysnö och en strålande sol på himlen! Leah fortfarande sover och om en halvtimme kommer Carro och Blanca hit, så några drömåk nedför backen ska jag nog hinna med :).


När jag och Leah var ute och promenerade i söndags gick vi förbi den här glada gubben längs Kungsholmsstrand :)-



I söndags åkte jag och Leah in till stan för att äta lunch med Wera och Ella. Här sitter vi och myser på bussen :)




Ella och Leah hade jätteroligt tillsammans på fiket och var sååå duktiga!

Inga kommentarer: