torsdag 20 januari 2011

Kuddkrig i brist på annat :)

Idag var Carro här och vi jobbade med finjusteringen av recepten. Leah sover 2 h mellan 12-14 varje dag så då passar vi på! Det gick riktigt bra och nu känns det som om vi är riktigt taggade att få den klart! Nu ja... undrar hur det blir sedan när Carro och Jockes lilla bebis kommer... Nä, faktum är att jag tror att vi kommer fortsätta jobba så fort de kommit i fas igen efter förlossningen. Det underlättar verkligen arbetet att vi bor så nära varandra, och om de får en snäll bebis som sover mycket :). Hon kommer hit i morgon igen så fortsätter vi då. Kollade igenom recepten här på bloggen nyss och insåg att även de måste justeras en del gällande proportionerna. Får ta tag i det ngn dag när jag får tid...

Idag hjälpte min underbara far tillika barnens morfar till med att hämta Hugo på dagis. Så himla skönt att få hjälp med just den biten ibland! Ibland kan det kännas så himla jobbigt att stressa iväg till förskolan för att trängas med alla andra föräldrar som också är där för att hämta sina barn. För att sedan fortsätta trängas i hallen samtidigt som man ska försöka klä på en trotsig 2-åring ytterkläderna som han absolut INTE vill vissa dagar. För att inte glömma att jag också ska hålla koll på Leah som nyfiket utforska hallmiljön och de andra barnen och deras kläder :). Så ja, vissa dagar är det rätt skönt att slippa gå dit! Medan de andra dagar känns väldigt trevligt att  komma dit och småprata med de andra föräldrarna om barnen och allt och inget. Men bäst av allt är att mötas av en glad Hugo som kommer springandes och ger sin mamma en bamsekram!

Ikväll är Erik ute och käka middag på den superskyssta restaurangen Supper, tillsammans med vännerna Robert och Timo. Kul för honom att komma ut på en privat middag, annars är det mest jobbmiddagar för hans del. Idag var en sådan em när jag bara inte kände för att leka med barnen... Kan de inte bara leka själva :). Haha, får trösta mig med att den tiden förmodligen kommer snart! Både Hugo och Leah är både trötta och har samtidigt mycket energi vid den hör tiden efter hämtning på fsk, knepig kombination det där... När vi hade lekt ett antal lekar så kom jag på att vi skulle gå in i vårt sovrum så skulle de får busa av sig lite i vår säng. Jag lockade med att vi skulle ha lite kuddkrig :). Snacka om att det blev liv i luckan och att både barnen och jag hade riktigt roligt!




Inga kommentarer: