torsdag 13 januari 2011

Äntligen!

Ikväll kommer Erik hem :). Thihoo, ska bli så nice! Längesedan vi var borta från varandra så här många dagar...6 st. Men med Leah och Hugo hör hemma som tar all en uppmärksamhet och tid så finns det inte så mycket utrymme för saknad faktiskt... Dagarna bara går... Får se om han har med sig den där systemkameran vi pratade om då ;). Men tror inte det eftersom det inte funnits så mycket utrymme för shopping i Orlando då de mest jobbat. Ingen idé att köpa något i all hast bara för att... Nej, då är det bättre att vänta och göra lite efterforskningar i vad det är man egentligen är ute efter och sedan ta sig god tid att försöka hitta det. Haha, det där lät inte som jag! Jag som kan vara så himla impulsiv... Men det beror lite på vad det gäller... Vad det är man ska köpa och hur mycket det kostar. Ju mer det kostar desto mer eftertänksam blir jag och det är väl tur kanske ;). Erik hade i alla fall hunnit med lite shopping till sig själv under deras första dag där för då hade de lite egentid. Det blev tydligen flera plagg från favvo märket Abercrombie and Fitch. Jag ångrar att jag inte bad honom köpa några kläder till mig med därifrån... Jaja, det går ju att beställa från nätet också som det mesta nuförtiden. Till min stora glädje eftersom lusten att springa i affärer och handla helt försvann sedan jag fick Leah. Inte kul att springa i butiker med de små som mycket hellre vill göra något annat. Antar att det dröjer några år innan Leah och Hugo kan börja uppskatta att hänga med på shoppingrundor ;). Just nu är det bara shoppingrundor på Ica Maxi som uppskattas för Hugos del! Alltid något :).

För ett par dagar sedan postade vi våra inbjudningskort till Leahs kombinerad dop och 1-års kalas. Ser verkligen fram emot det! Jag som ständigt vill ha något projekt på gång har börjat sakna det nu när det gått några månader sedan vårt fantastiska bröllop. Så nu när jag haft lite tid på mig att återhämta mig från allt jobb med det, är det perfekt timing med Leahs dop/kalas! Hoppas att alla inbjudan kan komma! Jag har såklart redan tagit itu med planeringen av dopet och kalaset, jag gillar ju att planera :). Weronivas barnflicka ska hjälpa till lite med att förbereda plockmaten här hemma,  samt servera och ta hand om disken under kalaset. Då kan jag och Erik fokusera på barnen och gästerna istället! Sist när vi hade Huhgos 2-års kalas så stod Erik med mat och disk hela tiden. Han frågade mig när alla gästerna hade gått om det hade varit lyckat och om alla dök upp....Tråkigt när tiden går åt till att fixa istället för att kunna vara närvarande och delaktig. Vi lärde oss av det misstaget och har turen att kunna ta hjälp av Emilie denna gång :). Gudfar och gudmor är också klart :) Vilka det blir får ni se på dopet! Nej då, det är min bror Marcus som ska vara gudfar och Eriks kusin Sandra som ska vara gudmor. Det känns kanonbra!

Så var det de här med barnrummen då. Vi hade ju tänkt att bli klara med inredningen av Leahs rum till kalaset. Vore kul eftersom Hugo fick sitt rum klart till sin 1-års dag, och eftersom vi går hit allesammans gemensamt efter dopakten och har kalaset här hemma. Vi har ju flyttat ut skrivbordet från Leahs rum nu och ställt det i vårt sovrum och det blev riktigt bra. Så nu är nästa steg att titta ut en färgkulör som vi ska måla en fondvägg där med samt en färgkulör till Hugos fondvägg. Tycker det är svårt att bestämma sig för en färg bara... Men efter att ha surfat runt lite så hittade jag ett par fina kulörer på Alcro så nu lutar det åt att det blir fägen vår till Leahs rum och färgen groon till Hugos rum. Vår är en ljusgul färg och groon är en limegrön färg. Känns som om det kan bli bra att bryta av det röda och rosa i leahs rum med en ljusgul kulör. Hugo har redan färgerna limegrön och blå i sitt rum så lime lär ju passa dit in. Eller är det någon utav er som har några andra förslag på färger..? Alla tips är välkomna :).

Nej, nu måste jag ta hand om Leah för nu vaknar hon från sin eftermiddagssömn i vagnen. Det var den vilan d ;).


Så här ser det ut för tillfället sedan vi fick ut skrivbordet, och gästsängen ska snart åka ner i källaren.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Tack snälla Tove! Själv känner jag mig väldigt lost inom ämnet ;). Jag ska surfa in och titta så fort jag får tid... Håller du på att sätta tapeter hos er nu? Stor kram

Tove sa...

nja.. Vi tar det väldigt lugnt med tapetserande och målandet. Vis av erfarenheter har jag lärt mig att vi måste känna oss för annars vill vi bara göra om allt igen efter ett litet tag. Men huset var i bra skicka och helt acceptabelt så det är ingen panik någonstans.

i första länken lägg till en punkt och jpg så funkar den.

kram