måndag 10 januari 2011

Hugo blev visst hemma idag...

Idag ringde Erik och pratade med mig och barnen... Han hade börjat återhämta sig något efter resan. Jobbigt med yet lagen man drabbas av när man är där så kort tid... Snart ska han hem igen och då är det ny yet lag.... De är bara i Orlando 6 dagar totalt mer resdagarna inkluderade. Leah lyssnade aktivt på pappas röst och Hugo pratade på en bra stund med honom. Det är så kul att ringa hem nu när man är borta ifrån dem, då Hugo har blivit så duktig på att prata :). På torsdag kommer min älskade make hem... Blott fyra dagar kvar nu då...

Min mamma bor ju här några dagar medan han är borta så det är superskönt att få lite hjälp! Men eftersom Leah är så himla "mammig" så blir det att jag får ta henne hela tiden.. och då vill ju även Hugo vara hos mig en hel del så... Jag känner mig lite sliten idag. Jag var så trött i morse att jag försov mig... Min fantastiska mamma hade varit upp och givit Leah välling vid 06 sedan hade de somnat om. Kl. 08.15 vaknade Hugo och då även vi... Då blev det alldeles för stressigt att hinna iväg till förskolan med honom så då fick han vara hemma istället. Även om det är mysigt att ha honom hemma så hade det ändå varit bäst om han hade gått idag. Han behöver träffa kompisarna och få den stimulansen som förskolan ger. Speciellt nu när han varit hemma så mycket över julledigheten! Jaja, nya tag i morgon! Jag får nog ställa klockan :).

Idag fick de duscha tillsammans, så det blev en hel aktivitet i sig. Båda två älskar att duscha och leka med vatten! Leah ser verkligen upp till Hugo och vill göra allt som han gör! Efteråt duschen var de supertrötta och somnade direkt. Så skönt att pusta ut lite nu när de sover... Medan de vilar på dagen tar jag det bara lugnt och hämtar nya krafter. På så sätt orkar jag vara fullt närvarande och fokuserad på deras intressen och behov under deras vakna tid. På så sätt blir de lättare att ha att göra med också...

När de vaknar blir det mellis och sedan ska vi gå iväg och handla. Hugo älskar att handla! Varje gång vi går förbi Ica Maxi på väg till förskolan så säger han.... Handla mamma, flera gånger. Praktiskt för mig att han gillar det så mycket för det är ju något som ändå måste göras! Nu ska jag avnjuta en kopp kaffe och ett par bitar mörk choklad i lugn och ro innan det är dags för nästa pass :).


Hugo hjälper Leah av med halsduken :).

Inga kommentarer: