tisdag 11 januari 2011

Älskar gymmet igen!

Åh, vad det är skönt att komma iväg till gymmet! Trots att det är lite motigt att gå dit så vet jag att det är så grymt skönt när jag väl är där. För att inte tala om efteråt när man har duschat, barnen har somnat och man kan sätta sig ner i lugn och ro och avnjuta en härlig middag med gott samvete. Det satt långt inne men nu är jag verkligen igång igen. Nöjer mig med att gå dit 2ggr/v. för att kunna hålla det varje v. Idag var mamma här och passade barnen medan jag var där. Man får verkligen ny energi och kommer hem som en ny människa. Vilket är bra både för en själv, maken och barnen!

För några dagar sedan så pratade jag och mamma om hudvårdserier och hur svårt det är att hitta ett märke som passar just din hudtyp. Vi kom även in på ögonkrämer och om det var nödvändigt eller inte... Vi kom fram till att det är ett absolut måste. Eftersom man har så extremt tunn hud där så tål den inte vanlig ansiktskräm. Jag har inte riktigt förstått det förrän nu och heller inte velat lagt pengar på det. Konstaterade att jag har lite mörka ringar under ögonen alldeles under tårkanalen samt liten lätt rodnad där med... Har haft det väldigt länge egentligen, enligt mamma, Som är ärlig och rak vilket oftast uppskattas :). Jag har dock inte funderat på det där så mycket själv förrän nu på sistone när jag även funderat på vilket märke jag ska använda mig utav när det gäller ansiktet. Har prövat flera märken under årens lopp, både billiga och dyra, utan att ha hittat något som jag tycker varit sådär superbra för min hud. Men nu efter att ha sett en intevju samt läst en del artiklar om Emma Sjöberg och hennes nya märke Emma S, så bestämde jag mig igår för att testa serien. Hon har ändå jobbat i modellbranchen i så många år och använt sin hud som ett arbetsredskap och under flera års tid arbetat fram den här hudvårdsserien. Hon verkar vara en seriös person som gör det hon verkligen tror på och inte kastar sig in i saker bara för att! Jag valde att gå på "anti age" serien. Det sägs att huden och kroppen både förändras och börjar åldras vid 30 så då är det väl hög tid då ;). Igår var första gången jag testade den och den kändes jätteskön och doftade gott också. Sov som en prinsessa efter insmorningen :). Tveksam till om min hud blir något bättre men man måste väl ge produkterna en viss tid innan man dömer ut dem. Men Emma S som produkt, helt oavsett hudtyp, tror jag verkligen på och det är väl en bra start...


Inga kommentarer: