tisdag 11 januari 2011

Linda skriver...

Linda är en trebarnsmamma som för en tid sedan drabbades av cancer och fick reda på att hennes chanser för överlevnad är minimala. Jag såg Linda live på årets mama gala på Berns, och blev oerhört berörd av hennes berättelse och henne som person. Hon verkar vara en fantastisk mamma som kämpar på med ett visst hopp om livet trots att hennes chanser för överlevnad är näst intill obefintliga. Fy,  vad fruktansvärt att veta att man snart ska dö ifrån sina älskade barn och make. Det går inte att föreställa sig vad de går igenom.... Jag går in på hennes blogg då och då och läser vad hon skrivit... Det känns som att det är en liten minimal insats jag kan göra, eftersom bloggen hjälper henne igenom det här hemska på ett sätt då hon får möjlighet att skriva av sig och därigenom får folkets stöd. Man kan även via hennes blogg skänka ett bidrag antingen till henne i hjälpen mot cancern, eller till hennes tre söner. Givetvis har man inte möjlighet att hjälpa alla som drabbas av den här hemska sjukdomen eller någon annan för den delen, men man kan alltid hjälpa någon på något sätt! Linda och hennes familj berörde mig oerhört mycket och därför kommer jag att skänka ett lite bidrag till både henne och hennes familj. Inte mycket, men en liten slant... Om vi är många som gör likadant så blir det till slut mycket pengar och förhoppningsvis även mycket hjälp!

Mina tankar är hos dig och din familj Linda...

Lindaskriver.blogspot.com

Inga kommentarer: