torsdag 6 januari 2011

Vilket snökaos!

Vilken tur vi hade idag som precis hann hem innan snökaoset kom till oss! Vid 09.30 var det fortfarande upphåll ute så då tog jag med mig båda barnen ut i dubbelvagnen för 1 h promenad följt av parken. Det är rätt jobbigt att vara inne en hel dag så jag tänkte att det var bäst att skynda sig ut medan det fortfarande var uppehåll. Vi var i parken ca. 30 minuter och tog sedan bussen hem för jag blev så himla kall om fötterna. Skulle ha tagit mina Ugg på mig! Hugo tyckte det var jättekul trots kylan så han hade lätt kunnat vara ute en stund till. Sedan visade det sig att vi begav oss hemåt i precis rätt tidpunkt för strax efter att vi hade kommit hem så kom snökaoset.

Robin är här nu och har hjälpt oss med att flytta in skrivbordet och datorn till vårt sovrum. Det blev riktigt bra faktiskt även om vi till en början trodde att det skulle bli lite för trångt att ha det där. Nu ska vi påbörja inredningen av Leahs rum.  Ska bli kul! Vi har redan börjat inhandla en del småsaker, möbler och en matta. VI har pratat hit och dit om vi ska passa på att måla en fondvägg i barnen rum också innan vi börjar inreda Leahs rum. Det lutar åt att det bli så, men jag tycker  att det är så himla svårt att bestämma sig för vilken väggfärg respektive rum ska ha. Hugos rum är inrett i färgerna blått och limegrönt, så då kanske det får bli limegrönt där inne. Leahs rum känns lite svårare eftersom hennes rum ska inredas i färgerna rött och rosa samt vita möbler, och jag är inte så förtjust i tanken på att ha varken en röd eller rosa fondvägg där. När Erik kommer hem från Orlando tänkte vi gå iväg till en färghandel för att få lite inspiration. Vi har en duktig kille som har målat hos oss förut som kommer hit och hjälper oss så fort vi köpt färg. Målet är att rummen ska vara klara till Leahs dop/1-års kalas men vi får väl se hur det blir med den saken...Känns lite begränsande bara att vi för tillfället har en gästsäng ståendes i Leahs rum som är 105 cm, och tar upp en stor del av rummet. Hade det varit upp till mig hade vi ställt ner den gästsängen i källaren tillsvidare och istället tagit upp den ihopfällbara gästsängen vid behov, som står där nere nu. Jag tror dock inte att Erik är så pigg på det tyvärr... Men jag ska nog kunna övertala honom ;).

Inga kommentarer: