söndag 9 januari 2011

Försmak av vår :).

Äntligen fick vi lite försmak av våren :). Det var så skönt att titta ut i morse och se att det droppade från taket och att solen lyste. Det finns hopp om ljusare tider! Vädermässigt alltså! Jag är inte speciellt förtjust i vintern. Tycker att det mesta är bökigt den här årstiden bara... Mycket kläder som ska tas på och av, och jobbigt att ta sig fram i snödrivorna med vagnen. Nej, jag gillar vår och höst bäst och älskar skiftningarna mellan de olika årstidena. Då börjar något nytt och temperaturen är sådär lagom varm eller kall :). Så nu ser jag fram emot vår, och idag fick vi en försmak av den :).

Jag passade på att ta lite härliga bilder idag när vi var ute. Men vill ha, vill ha, VILL HA en systemkamera så att jag kan fota bättre bilder. Jag tycker att det är jätteroligt att fota och skulle verkligen behöva en! Vår digitalkamera strular ändå så... Något har hänt med den men vet inte vad... DEn vibrerar så fort man öppnar luckan och bilderna blir lite suddiga... Det är INTE jag som har haft sönder den om så! Får se om kanske Erik har med sig en hem från Orlando ;).  


Den här bilden tog jag i morse längs Norrmälarstrand när jag var ute på morgonpromenaden. 


Efter lunch gick jag, momma och barnen ut och provade Hugos nya cykel. Tror dock att det får bli lite mer bart innan vi tar ut den igen :). Hugo tyckte det var rätt svårt att cykla så han drog den istället...


 Leah får en puss på kinden av storebror, och njuter :).


Leah och momma :).  

2 kommentarer:

Helena sa...

entrJag fick en systemkamera i julklapp och snacka om att det är väl investerade pengar när man har barn. Bilderna man kan ta går inte i närheten att jämföra med en vanlig digitalkamera. Fantastiskt roligt att sätta in så fina bilder i ett album. (håller på att scrappa ett nu för Frejas första år).

Pernilla sa...

Härligt att du är nöjd med den! DEt känns som att man bara "måste " ha en nu innan barnen blir större... Kram